chai te hela dagen! hela dagen lång!

Hej hej !
 sitter och chillar i soffan med klockans tickade som enda sällskap. emellan åt tar jag en lite sipp chai te från min orange mugg:)
har jobbat idag. jävlar vad det tog emot att stiga upp på morronen när det var typ 3 minus i huset. ville bara krypa långt långt ner under täcket och sova tills våren kom. gå i ide typ... som en liten björn.

igår va jag på konsert med mami på liseberg. gud va det är mysigt där under julen! helt galet. mina ögon tindrade som på ett barn! var helt förtrollad:) tips till er som älskar romantik och förtrollning. gå till liseberg och ställ er vid den lilla ån och kolla hur perfekt allting speglas i vattnet... Mmmmm! vi såg Jethro Tull förresten. sjuuuuuuukt bra!

ikväll blir det pizza här i björkhult. på min skall jag ha tomatsås, hemmagjord pesto, ruccola sallad och majsost. Mums!

Märth`s pesto:
1,5 dl nötter (dem som faller dig i smaken ex. pinjenötter, chashew. pistage eller blandade)
2 msk olivolja
2 nävar rucoola sallad
10 soltorkade tomater i olja
salt, peppar och andra kryddor efter smak
mixa allt! klart!

kan inte riktigt bestämma mig om jag skall ut ikväll eller inte ... hmmm.. vad tycker du ?

Dagens ros!
jag skulle härmed vilja ge bort tre rosor till människor som är bra!
1. mami - för att du tog med mig på konsert igår, bjöd mig på godis och öl och fångade mig när jag snubblade i högklackat.
2. Anton Johannison - för att du mötte mig utanför liseberg och eskorterade mig till tåget och höll mig sällskap. den bästa tågturen på länge!
3. Simon Sliff - för att du hämtade mig vid bussen när det var så kallt att jag hade isbitar i näsan ... tack!

och sen måste jag nog ge al och jean varsinn också ... bara för att dem är så himlans himlans goda!! Mmmmm Mums!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0